Panouri publicitare format unipol
publicitate outdoor media pe drumurile nationale si autostrazile din Romania
Unipolurile sunt panouri publicitare montate pe un singur pilon de sustinere. In mod frecvent, denumirea este folosita si pentru alte structuri publicitare de mari dimensiuni pozitionate pe drumurile din exteriorul oraselor (DN-uri si autostrazi). In reteaua nationala Wizard Media, formatul cel mai folosit este 14x4m, Suprafata de expunere are dimensiunile de 14m (orizontal) x 4m (vertical). Unipolul 14x4 standard are cate o faţa de expunere pentru fiecare sens. Pilonul de sustinere poate avea o inaltime de aproximativ 8 - 10m
Autostrazile si drumurile nationale sunt rutele cu cel mai ridicat trafic mediu anual. Panourile publicitare instalate pe principalele rute dintre orase ofera oportunitatea adresarii catre un segment interesat:
- conducatori auto
- segment varsta preponderent: 24 - 60 de ani
- populatie activa
- proprietari de masini
- nivel de venit mediu + ridicat
- in drum spre destinatiile de vacanta (Autostrada Soarelui, Valea Prahovei, punctele de iesire din Romania, etc)
- trafic de business (legaturile dintre marile orase)
- agribusiness (zonele agricole traditionale)
- trafic de week-end (spre cele mai apropiate zone de relaxare din afara oraselor)
Din acest punct de vedere, campaniile OOH in care sunt implicate unipolurile, permit o segmentare de marketing eficienta.

panou publicitar format unipole sign (unipol) 14x4m - campanie Alcogroup
Formatul publicitar 14x4m este optimizat pentru o expunere eficienta pe drumuri cu viteza mare de deplasare. Grafica folosita in campaniile outdoor de pe unipoluri favorizeaza mesajele cu text mare si clar, usor de vazut si de inteles in orice conditii meteo.
Imagini din campanii derulate pe unipoluri
Comunicare prioritara OOH

Pentru anumite campanii, unipolurile pot asigura un canal de comunicare preponderent sau chiar exclusiv. Desi in majoritatea campaniilor publicitare, canalele online au rol determinant in informare (pozitionarea magazinului, imagini cu produsele promovate, filmari demostrative sau tutoriale, specificatii tehnice), exista si situatii in care un panou publicitar poate sintetiza intregul mesaj. Un exemplu de campanie nesofisticata dar eficienta si directa este campania ACR (Automobil Clubul Roman), care pune in evidenta un numar de telefon de exceptie: 021-222.22.22
Campanii integrate OOH, TV, Internet

Panourile publicitare fixeaza mesajul principal si in acelasi timp devin amintesc de publicitare deja difuzate. Mesajul comunicat de panourile publicitare face parte din comunicare de tip push. Un panou publicitar bine pozitionat va livra mesajul indiferent de optiunea celor care trec prin fata acestuia. Rolul mesajului OOH poate fi acela de informare, sustinere a campaniei de imagine, teaser, directionare, sau conectare cu alt canal cu informatii detaliate.
Estimari de trafic pentru DN1, zona Balotesti - Prisma. MZA (media zilnica anuala) pe acest segment depaseste 50.000 vehicule.
Utilizarea telefoanelor mobile "din mers" devine un concurent important pentru audienta outdoor media din zonele pietonale.
Traficul mediu pe Autostrada Bucuresti Pitesti este cuprins intre 40.000 si 50.000 de vehicule pe zi (cumulat pentru ambele sensuri de mers)
Cum difera campaniile de pe DN-uri fata de cele din interiorul oraselor?
Pentru a organiza o campanie cu randament ridicat, foloseste avantajele specifice fiecarui format publicitar.- DN-urile ofera audienta cea mai mare dar un timp de expunere mai mic. Traficul este continuu, cu mai putine intreruperi date de semafoare.
- Fiecare ruta are o structura de trafic specifica. Desi DN1 si A1 au valori de trafic asemanatoare, segmentarea este diferita.
- Formatul 14x4m este gandit pentru mesaje publicitare in care textul are un aport important. Foloseste acest avantaj pentru a comunica fraze cheie.
- DN-urile au rata de refresh mai mare su colecteaza trafic din zone diferite ale unui oras. DN1 va concentra trafic format de rezidentii Bucuresti + Ilfov indiferent de cartier.
- Perioada de campanie mai mare este justificata atat de amortizarea costurilor de productie (datorita suprafetelor mari), cat si datorita procentului mai mic de vizualizari duplicate.
- Formatele mari sustin mai bine o campanie de imagine. Simpla prezenta pe un panou publicitar de dimensiuni mai mari decat cele din apropiere, ajuta la consolidarea unei imagini puternice a marcii si face mesajul mai vizibil.
- Unipolurile pot sustine mai bine campanii cu mesaje concise, directe si clare. Pentru detalierea mesajului, filmari explicative sau demonstrative, documentatii tehnice, imagini sau informatii comerciale, este eficienta directionarea spre mediul online. Aceasta directionare spre online se face mai eficient prin fraze cheie (keywords) si nu prin mentionarea adresei web care poate fi mai greu de retinut sau mult mai impersonala.
Formular eliminat. Acest site nu colecteaza si nu proceseaza date cu caracter personal
Panouri publicitare pe DN-uri si autostrazi
- Informatii despre traficul pe drumurila nationale si autostrazile din Romania
- Dimensiunile panourilor publicitare din reteaua Wizard Media
- Dictionar de termeni folositi in publicitatea outdoor media
- Inchiriaza panouri publicitare pe autostrada A2 - sezonul 2019
- Inchiriaza panouri publicitare pe autostrada A1 spre Vama Nadlac
- Inchiriaza panouri publicitare pe autostrada A3 Centura Bucuresti - Ploiesti
- Directionarea spre showroom cu ajutorul programelor de navigatie online (Waze Live Map sau Google Maps) si expunere outdoor media
- Un exemplu simplu: campanie integrata online + outdoor pentru produse de hidroizolatie: Impermax si Radmyx
- Expunere OOH. Panouri publicitare autostrada.